Basisgegevens
Groeiende ondernemingen moeten zich aanpassen aan veranderingen in de omgeving en de technologie. Deze opleiding bereidt studenten voor op de uitdagingen van het starten en laten groeien van een bedrijf in de dynamische omgeving van vandaag. We zullen studenten helpen een kader te creëren voor hun nieuwe onderneming en hen de vaardigheden bijbrengen die nodig zijn om ondernemersleiders te worden. Studenten zullen sleutelvaardigheden ontwikkelen voor succes in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten en het beheer van kleine en familiebedrijven.
Het curriculum moet studenten voorbereiden om succesvolle zelfstandige ondernemers te worden. MBA-cursussen in ondernemerschap omvatten bedrijfsbeheer en leren studenten hoe ze concepten kunnen omzetten in winstgevende bedrijven. Het programma rust studenten uit met analytische middelen, kennis en ervaring die afgestudeerden zullen opleiden tot zelfstandig ondernemer, ondernemer in een familiebedrijf of ondernemer in een bedrijf. Deze opleiding heeft een gevarieerde functieomschrijving en afstuderen is een geweldige eerste stap om succesvol te worden in de zakenwereld van vandaag.
Programma structuur
In dit geavanceerde bedrijfsmanagementprogramma leert u over methoden en methoden voor de financiering van zakelijke ondernemingen, maakt u realistische bedrijfsplannen en werkt u aan projecten die uw ondernemersvaardigheden zullen verbeteren.
Voor wie op zoek is naar meer dan één succesvol bedrijf of de mogelijkheid om meer dan één idee uit te voeren, kan een gespecialiseerde MBA in bedrijfsbeheer iemand van “bedrijfseigenaar” naar “bedrijfsmogol” brengen. Elementen zoals het beheren van meerdere kantoren, filialen of zelfs het franchisen van een bedrijf zijn soms bijzonder moeilijk – maar met een solide theoretische basis en praktische, toepasbare ervaring, komt het pad naar zakelijke groei met minder risico’s. Bovendien kunnen studenten niet alleen mogelijkheden binnen hun eigen gemeenschap verkennen, maar worden ze ook aangemoedigd om internationale bedrijfspatronen en -vereisten te bestuderen en mogelijkheden voor wereldwijde interactie of expansie te overwegen.
Studiemodules
- Corporate governance
- Bedrijfsfinanciën
- HR-management
- Managementboekhouding
- Zakelijke prognoses en planning
- Beheer van interne kosten
- Bedrijfsstrategie
- Projectbeheer
- Zakelijke communicatie en ethiek
- Marketingmanagement
Studie informatie:
- 12 - 18 maanden
- English
- On-line
- € 7000
- 60 ECTS
Bibliotheek
Waarom studeren aan het EIFM
Wij willen uw gids zijn op een van de belangrijkste reizen die u in uw leven zult maken. Een reis naar je persoonlijke groei, carrièreverbetering en de vervulling van je doelen. Tijdens deze reis zullen we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat u uw volledige potentieel bereikt en het meeste uit uw studie aan ons instituut haalt.
Algemeen overzicht
Ontwikkeling van de ondernemingsgeest
Doeltreffend onderwijs
Wereldwijd bereik
Persoonlijke ontwikkeling
Kritisch denken
Collegegeld
Ben je klaar om de volgende stap te zetten?
Als je klaar bent om je carrière en persoonlijke leven een boost te geven en een opleiding wilt volgen met een innovatieve en praktische aanpak, aarzel dan niet!
Collegegeld van het programma:
€ 7000
Het collegegeld voor het MBA-programma bedraagt € 7000. De betaling kan in één keer of in maximaal 5 renteloze termijnen. Een eerste termijn van € 1500 is altijd vereist voor de aanvang van je studie.
Het collegegeld is inclusief studiemateriaal en toegang tot alle seminars of online lezingen die door het European Institute of Finance & Management worden georganiseerd.
Toelatingsprocedure
Er zijn geen toetsen, examens of interviews als onderdeel van de toelatingsprocedure. Het enige wat je moet doen is voldoen aan de studie-eisen, die voor het MBA-programma als volgt zijn
- Voltooiing van ten minste een Bachelor’s degree,
- Een CV met voldoende informatie over uw opleiding, vrijwilligerservaring, werkervaring, of buitenschoolse activiteiten,
- Motivatiebrief – Als de toelatingscommissie twijfelt of ze je toelaten tot de studie, kan ze een motivatiebrief nodig hebben waarin je professionele doelen, sterke punten, focus, enz. tot uiting komen.
Als u geïnteresseerd bent in een studie, volg dan de onderstaande stappen en begin uw reis om aan het EIFM te studeren.
Keuze van studieprogramma
Online aanvraagformulier
Toelatingscommissie
Persoonlijk interview
Beslissing over toelating
Aanvang van de studies
Getuigenissen
Hugo Poullard
Ingmar Johannsen
Marian Navarro
David Martín
Huberto Olivares
Carrière
Onze afdeling Carrière Services staat klaar om studenten de beste mogelijkheden te bieden om hun persoonlijkheid, vaardigheden en capaciteiten te ontwikkelen om de beste carrière te bereiken. Indien geïnteresseerd, kan elke student tijdens of na het afstuderen contact opnemen met onze afdeling.
Onze collega’s zijn niet alleen betrokken bij verschillende activiteiten die ons studie-instituut verbinden met grote nationale en multinationale bedrijven, maar bouwen ook partnerschappen op met grote bedrijven of organisaties, zodat we vervolgens diverse carrièremogelijkheden aan onze studenten kunnen bieden.
Het personeel van Career Services biedt studenten een scala aan gepersonaliseerde informatie, zoals een lijst van topwerkgevers, trends en processen bij het werven van talent, statistieken over gemiddelde salarissen en lonen, of andere tot nadenken stemmende informatie om afgestudeerden te helpen het juiste carrièrepad te kiezen.
Programma onderwerpen
Het doel van deze cursus is om inzicht te geven in het prognose- en budgetteringsproces en om studenten te leren hoe ze verkoopprognoses voor nieuwe en bestaande bedrijven kunnen opstellen, en budgetten voor variabele en vaste kosten kunnen opstellen. om verkoopprognoses te ondersteunen en de resulterende prognoses te documenteren en te bewijzen, evenals kasstroomprognoses voor te bereiden en de opstartkosten van een nieuw bedrijf te bepalen. Studenten ontwikkelen kritische denkvaardigheden op een hoger niveau, zoals aangetoond door analyse, evaluatie en synthese. Studenten krijgen inzicht in het proces dat betrokken is bij het daadwerkelijk starten van een zakelijke onderneming, en studenten leren hoe ze een visieverklaring en plannen voor de onderneming kunnen maken en presenteren. Studenten zullen kritische denkvaardigheden op een hoger niveau ontwikkelen, zoals aangetoond door analyse, evaluatie en synthese.</p
De belangrijkste manier waarop bedrijfsstrategie uiteindelijk waarde creëert, is door het vermogen van portfoliobedrijven te vergroten om concurrentievoordeel te creëren en te behouden. De belangrijkste onderwerpen die u zult behandelen zijn diversificatie, verticale integratie, herstructurering, synergieën, alliantiestrategie en wereldwijde strategie. Daarom introduceren we een aantal tools die ons helpen deze onderwerpen te analyseren. Het belangrijkste doel van de cursus is om u kennis te laten maken met de belangrijkste beslissingen, instrumenten en concepten van bedrijfsstrategie. Aan het einde van de cursus moeten afgestudeerden kunnen begrijpen hoe multi-enterprise bedrijven waarde kunnen creëren, kansen kunnen identificeren om de strategie te verbeteren, de belangrijkste voordelen en risico's van verschillende diversificatiestrategieën begrijpen en kunnen analyseren, de economische en organisatorische realiteiten achter de term "synergie", en in staat zijn om synergiemogelijkheden te identificeren en te analyseren.
Deze cursus behandelt de basisprincipes van managementtheorie en -praktijk en de basisprincipes en praktijken van bedrijven en organisaties in een lokale en internationale context. Je zult uitgebreide kennis en ervaring opdoen in het ontwerpen en implementeren van strategie op verschillende niveaus van de bedrijfsorganisatie en andere soorten organisaties zoals publieke, non-profit en coöperatieve organisaties. Gespecialiseerde opties bieden inzicht in de complexe en veranderende relaties tussen bedrijven, hun belanghebbenden en de samenlevingen waarin ze opereren.
Deze cursus beschrijft de theorie en praktijk van corporate finance. Het is bedoeld om een conceptuele basis te bieden en een kader te scheppen voor bedrijfsinvesteringen en financieringsbeslissingen. De inhoud zal zeer nuttig zijn voor aspirant-investeringsanalisten, financiële managers, corporate finance-professionals en toekomstige CFO's. De cursus gaat over het begrijpen van de belangrijkste financiële beslissingen waarmee bedrijfsmanagers worden geconfronteerd en wat professionals op het gebied van bedrijfsfinanciering doen en waarom. We zullen theorie met praktijk combineren om uiteindelijk te begrijpen wat professionals op het gebied van bedrijfsfinanciering zouden moeten doen om de bedrijfswaarde en het aandeelhoudersvermogen te vergroten. Belangrijke onderwerpen zijn onder meer de tijdswaarde van geld en rentetarieven, project- en bedrijfswaardering, projectanalyse, kapitaalbudgettering, beslissingen over kapitaalstructuur, risico-rendementrelaties, financiële analyse, enz.
Deze cursus behandelt niet alleen theorieën, maar stelt studenten ook in staat om aanwervingsprocedures te oefenen. Het richt zich vooral op administratieve dienstverlening, personeelsadministratie en prestatiemanagement, en vooral op het wervingsproces. De cursus helpt studenten bij het bestuderen en verwerven van de kennis en principes die nodig zijn voor het beheer van de human resources van een bedrijf. Het hoofddoel van Human Resource Management is om belangrijke en adequate middelen voor het bedrijf te bieden, daarom omvat het een combinatie van verschillende onderwerpen, waaronder zakelijke omgeving, communicatieve vaardigheden en management accounting.
Deze cursus is een kans om alle opgedane kennis in praktijk te brengen en om te bevestigen dat het proces van onderhandeling en zakelijke communicatie dynamisch is en altijd kan worden verbeterd. Je leert belangrijke onderhandelingsvaardigheden en -stijlen toe te passen om effectieve onderhandelingen te voeren en bevredigende overeenkomsten te bereiken, leert communicatietechnieken die de relaties verbeteren en samenwerking tussen belanghebbenden aanmoedigen, en ontwikkelt kritische denkvaardigheden om emoties te beheersen en conflicten constructief op te lossen.
Door je te verdiepen in projectmanagement krijg je de kans om kennis te maken met de belangrijkste processen van projectmanagement. Je verwerft kennis van projectmanagement en verwerft de vaardigheden en capaciteiten om projectmanagement toe te passen in het managementsysteem van bedrijven en andere institutionele organisaties. Je maakt kennis met de belangrijkste concepten en specificaties van de belangrijkste kenmerken van innovatie en innovatief ondernemerschap. Projectmanagement brengt een scala aan veranderingen in de praktijk met zich mee, evenals de risico's en problemen die daaruit voortvloeien, met de noodzaak om de oorzaken ervan te identificeren en weg te nemen. De cursus onderzoekt projectmanagement zowel in termen van de introductie van projectmanagement in bedrijven als de manier waarop specifieke projecten worden beheerd.
Deze cursus laat studenten kennismaken met de huidige concepten en technieken voor management accounting. Belangrijke onderwerpen zijn onder meer de rol van accountants bij interne besluitvorming; tools die worden gebruikt bij het ontwerp en de ontwikkeling van kostenberekeningssystemen; het opstellen van begrotingen en hun rol als plannings- en controle-instrument; andere besluitvormingshulpmiddelen, waaronder prijsbeslissingen, problemen met voorraad- en kwaliteitskosten en fraude. Je leert hoe je boekhouding gebruikt om de besluitvorming door eigenaren, managers en werknemers te vergemakkelijken en op elkaar af te stemmen, en hoe accountants informatie creëren, organiseren, interpreteren en communiceren die interne processen verbetert en organisaties in staat stelt kansen te identificeren en te benutten om waarde te creëren binnen de toeleveringsketen en met klanten.
Deze cursus biedt individuele managers een unieke kans om op kostenberekening gebaseerde managementpraktijken en -strategieën te leren voor het nemen van slimme zakelijke beslissingen die resultaten rechtvaardigen en waarde creëren. Je leert de prestaties van projecten, en zelfs hele afdelingen, vanuit financieel perspectief te analyseren, krijgt een dieper inzicht in kostenbeheer en hoe middelen binnen een organisatie worden toegewezen, en begrijpt hoe kosten- en variantieanalyses kunnen worden gebruikt om het succes van een specifiek project of afdeling.
Marketingmanagement is een onderwerp dat zich bezighoudt met verschillende concepten van marketingstrategieën, procedures en nieuwe technieken die veranderen afhankelijk van de eisen en behoeften van consumenten. De cursus helpt studenten vertrouwd te raken met het marketingproces, dat planning, prijsstelling en promotie van goederen en diensten in de doelmarkt omvat en richt zich op activiteiten zoals promotietechnieken, kostenreductiemechanismen, evenals het creëren en behouden van klanten door zorgvuldige analyse en voorspelling op de markt.